Офіційний сайт Запорізької районноі державної адміністраціі

Розділи

Календар

« Травень 2024 »
Пн   6 13 20 27
Вт   7 14 21 28
Ср 1 8 15 22 29
Чт 2 9 16 23 30
Пт 3 10 17 24 31
Сб 4 11 18 25  
Нд 5 12 19 26  

Пошук

Новини

Зміни у законодавстві про соціальне страхування

Запорізьке відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області (далі – Запорізьке відділення) повідомляє, що 19 липня 2018 року відбулось засідання правління Фонду соціального страхування України.
Постановою правління Фонду соціального страхування України від 19 липня 2018 року №13 затверджено нове Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (далі – Положення). Нова редакція Положення набула чинності 27 липня 2018 року після її оприлюднення.
Комісія із соціального страхування утворюється на кожному підприємстві, що використовує найману працю незалежно від форми власності і приймає рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення (допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, на поховання) застрахованим особам.
Комісія створюється при чисельності застрахованих осіб понад 15 працюючих за наймом. При чисельності застрахованих на підприємстві 15 осіб і менше на загальних зборах працівників обирається уповноважений із соціального страхування підприємства.
Відповідно до затвердженого Положення, комісія здійснює контроль за своєчасним направленням до відділення робочого органу виконавчої дирекції Фонду заяв-розрахунків про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення, а також розглядає скарги працівників підприємства на рішення комісії.
Крім того, комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства має право:
- отримувати від роботодавця відомості щодо суми фінансування Фондом для надання матеріального забезпечення найманим працівникам;
- отримувати від робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення безкоштовні консультації з питань застосування законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;
- звертатися за необхідності до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень щодо перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам підприємства;
- перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;
- звертатися до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень у разі спору між комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства та роботодавцем з питань надання матеріального забезпечення застрахованим особам підприємства, а також у випадку невиконання роботодавцем рішень комісії (уповноваженого);
- вносити до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень пропозиції по організації та удосконаленню роботи по соціальному страхуванню на підприємствах.
01 жовтня 2018 року набирає чинності постанова правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 №12, якою затверджено Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України (далі – Порядок).
Порядком передбачено нову форму заяви-розрахунку, що об’єднала документи, на підставі яких здійснювалось фінансування страхувальників до реорганізації Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
На підставі рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства про призначення матеріального забезпечення (далі – комісія) страхувальник нараховує суми матеріального забезпечення та оформлює заяву-розрахунок, яка повинна бути передана до робочих органів виконавчої дирекції Фонду не пізніше 5 робочих днів з дати прийняття комісією такого рішення.
Страхувальник подає заяву-розрахунок до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення за своїм місцезнаходженням чи місцем проживання. Заява-розрахунок надається страхувальником в паперовому вигляді особисто до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення, або надсилається в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.
Крім того, Порядок запроваджує нові підходи до обслуговування страхувальників, дозволить вдосконалити систему фінансування та упередити можливі помилки при визначенні розміру допомоги та страхових виплат.
У зв’язку з цим робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюватимуть попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надаватимуть рекомендації страхувальнику щодо їх усунення ще до фінансування виплат. Це дозволить уникнути штрафів, які сьогодні можуть накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів Фонду соціального страхування України під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.
Крім того, Порядком запроваджується механізм повідомлення страхувальником про виплату коштів застрахованим особам та вводиться форма такого повідомлення (додаток 2 до Порядку). Повідомлення має надсилатись страхувальником протягом місяця з дня проведення виплат. У разі ж відсутності інформації від страхувальника про виплати застрахованим особам протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування, робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюватимуть перевірку щодо використання страхувальником коштів Фонду.
Повідомлення про проведення виплат за встановленою формою може бути надіслано роботодавцем в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису, надіслано листом з повідомленням або надано безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його відділення.
Головна мета нововведення – зменшити ризик затримок при виплатах за лікарняними листками. Новий Порядок дозволить посилити контроль за дотриманням роботодавцями прав застрахованих осіб, та, одночасно, допоможе роботодавцям уникати помилок завдяки проведенню попереднього контролю. Таким чином знизить для роботодавців ризик накладення штрафів.
У разі виникнення питань щодо фінансування страхувальників, оформлення заяв-розрахунків звертатись до Запорізького відділення за адресою: м. Запоріжжя, майдан Профспілок, буд. 5, каб. №348. Телефон для довідок: 239-04-70.

Начальник Запорізького відділення УВД ФССУ у Запорізькій області
КУКСЕНКО В.Г.



Понеділок, 24 Вересня 2018 08:54 | Переглядів: 715

Карта району


Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International

закрыть

Шрифт: [большой] [маленький]

Контраст: [белый] [синий] [зеленый] [черный]

[Сбросить настройки]