Новини
СКІЛЬКИ НАСКРІЗНИХ ЛІНІЙ У НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
Мета загальної середньої освіти забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності.
Серед інструментів Нової української школи — компетентнісний підхід до формування змісту й організації освітнього процесу.
Спільними для компетентностей Нової української школи є:
вміння:
– читати, розуміючи прочитане
– висловлювати власну думку усно й письмово
– критично і системно мислити
– логічно обґрунтовувати свою позицію
– конструктивно керувати емоціями
– оцінювати ризики
– приймати рішення
– розв’язувати проблеми
творчість
ініціативність
здатність співпрацювати з іншими людьми.
Поняття «наскрізні лінії» запроваджене для увиразнення ключових компетентностей Нової української школи.
Чотири наскрізні лінії НУШ
Наскрізні лінії — це:
• соціально значимі надпредметні теми, що:
– сприяють сформувати в учнів уявлення про суспільство в цілому
– розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях
• засіб інтеграції:
– ключових і загальнопредметних компетентностей
– навчальних предметів та предметних циклів.
Їх ураховують при формуванні освітнього середовища.
1. Екологічна безпека і сталий розвиток
Наскрізна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток» підсилює формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості:
• збереження, захист довкілля
• усвідомлення сталого розвитку
• готовність брати участь у вирішенні питань навколишнього середовища та розвитку суспільства.
2. Громадянська відповідальність
Ця наскрізна лінія покликана забезпечити:
• розвиток соціальної й громадянської компетентностей
• розкрити суть поняття «відповідальний громадянин» і визначити вектори його діяльності.
3. Здоров’я і безпека
Щоб реалізувати здоров’язбережувальну компетентність, слід докласти зусиль на формування учня, який:
• є духовно/емоційно/соціально/фізично повноцінним громадянином
• дотримується здорового способу життя
• активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища.
4. Підприємливість і фінансова грамотність
Мета наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» — навчання молоді:
• раціонально використовувати кошти
• планувати витрати
• заощаджувати
• реалізовувати лідерські ініціативи
• успішно діяти в технологічно швидкозмінному середовищі.
Наскрізні змістові лінії:
• спільні для всіх начальних предметів
• є засобом інтегрування навчального змісту
• корелюються з окремими ключовими компетентностями
• сприяють формуванню ціннісних і світоглядних орієнтацій учня
Упроваджуючи у навчальний предмет наскрізні змістові лінії, передбачають:
• розв’язування завдань реального змісту
• виконання міжпредметних навчальних проектів
• роботу з різними джерелами інформації
Відділ освіти, молоді та спорту райдержадміністрації
П'ятниця, 13 Липня 2018 13:21 | Переглядів: 7303